Хто кого виховує?

Ложки мудрості сімейного виховання

 

Між нами психологами

з миру по ложці

Логічні та розвивальні іграшки

  
Читання казки чи перегляд телевізора?
        
    Казки  всіх народів повні жорстокості. Без страху  не  можна
зрозуміти,  що  таке сміливість, таємниця, справедливість.  І  в
повсякденному  житті також потрібно навчитися жити  зі  страхом.
Однак,   казка  -  це  щось  умовне.  Дитина  прекрасно  розуміє
казковість  ситуації.  Телебачення  ж,  а  до  слова  сказати  і
комп'ютерні   ігри  з  створює  могутню  ілюзію   правди.   Біля
телебачення дошкільники можуть сидіти необмежений час, що  можна
порівняти  з  передозуванням. Німецька дитина,  наприклад,  доти
поки  не виросте переглядає в середньому 14 тис. випадків смерті 
на екрані,  американець  -  17 тисяч.  Подібних  підрахунків  в
Україні  не  проводилося. Маючи справу з жорстокістю на  екрані,
дитина  повинна сама якось з цим справитися. Реакція  може  бути
сама  несподівана, наприклад, сміх. Польський професор  М.Браун
Голковская  провела  в  60-і роки унікальні  дослідження,  що  у
сучасну  еру  інформаційного бума практично не можна  повторити:
порівняла "телевізійних" дітей з тими, котрі в будинку  не  мали
телевізора.  Сьогодні  такі  порівняння  можуть  бути  зроблені,
мабуть,  тільки  з  дітьми, що виховуються відповідно  до  вимог
Вальдорфской педагогіки,що виключає вторгнення телекомунікацій у
природний розвиток  малят. М.Браун - Голковская виходила  з того,
що діти, що дивляться телевізор будуть більш нервовими  і легко
піддаються   хвилюванню.   Але   усі   вийшло   навпаки.
   "Телевізійні" діти виявилися менш  нервовими,  вони  виявилися
байдужними  до  усьому.  Саме в цьому  складається  те  фатальне
джерело  телевізійного наркотику. Дитина усе слабкіше реагує  на
лементи,  штовхання, погоні в міру перегляду всі нових  і  нових
телевізійних передач. І щоб одержати свою частку стимуляції, він
переключає програми або маніпулює пультом щоб одержати  наступну
дозу  фільмів  жахів,  детективів,  реклами.  Через  якийсь  час
розмахування ножем його вже не збуджує. Виникає потреба у свіжій
порції.  Масова  культура,  одягнена в  кровожерливу  наркотичну
форму, виявляється у впливі на для дітей.
          У 60-і роки й у США проводилися дослідження, присвячені
виявленню впливу телевізійних програм на 8-літніх дітей. Аналіз
здійснювався протягом наступних 22 років(в Україні немає подібних
моніторингових програм). Тобто дітей відслідковували до досягнення
ними тридцятирічного віку. Виявилося,що той, хто одержував,будучи
дитиною, більше, ніж однолітки, жорстокості, завдяки телевізійним
передачам,виявляв агресивність у відношенні своїх колег,товаришів
по  навчанню. У  віці 30 років  він частіше попадав у конфлікт із
законом, був твердий у відношенні своєї родини, сам мав агресивних
дітей. У чому ж механізм подібної залежності? Головне значення тут
має так називане моделювання: дитина попросту повторює в думках і
фантазіях, іграх, а потім і в реальному житті те, що він бачив на
екрані. Особливо це виявляється в тих випадках, якщо телевізійні
агресори надзвичайно привабливі, а агресія показується без слідів
жалю до жертви і без моральних сумнівів агресора. Це моделювання
пояснює епідемію самогубств і убивств серед молоді, що поширюється
по країнах світу.
Тож варто подумати, чому віддати перевагу- ситанню казок чи ..?